ЗА ДРЪЖКАТА НА БЪЛГАРСКОТО ЗНАМЕ

„Да, прав си и съм съгласен с теб, но ще продължавам да държа на моето, защото така ми изнася”. Инак речено: няма как да ме убедиш, дори да си успял да ме убедиш. Нещо подобно казал един старогръцки софист на Платон. Нещо подобно говорят днес политиците между себе си, говорят го и на нас.

Възможно е онзи старогрък да е бил далечен роднина на софийските шопи, дето колкото и да ги убеждаваш в очевидната истина, они рупат ли рупат. Например ти им приказваш, че така нареченият български политически елит изобщо не е никакъв елит, а банда по-големи и по-малки мошеници, те се съгласяват и продължават да гласуват за тях. После се събират с трибагреници по градинките и крещят „мафия”, „мафиоти”, но го правят с една топла нотка в гласа, сякаш са се себеоткрили. Доволни са, че са част от колектива, вместо да грабнат дръжката на българското знаме и да им подпалят задниците.

bw-bucket1
На ул. „Беловодски път” в Бояна, преди отбивката за хотел „Берлин”, служител на пътна полиция дава знак със  стоп-палка. Спирам. Очаквам да поиска документите ми за проверка, но той не ги иска. Спрял ме е, за да мине „милиардерът от ДПС и дясна ръка на Ахмед Доган” (както е известен сред медиите), варден от джипки на НСО и частни пазванти.

Според какви правила за движение трябва да дам предимство на този човек, чието име е замесено (пак според медиите) в безброй схеми на организираната престъпност? „Трябва да му дадеш предимство, защото цялата държава е зависима от него, ти също” – мърмори тихичко вътрешният ми глас. „Аз не съм зависим от него! Аз съм свободен гражданин, който живее в демократична държава, управлявана от демократични закони”, възразявам остро. „Демократична държава на куково лято”, продължава да мърмори вътрешният ми глас. „Ако беше демократична, тоя същият и приятелите му щяха да ходят пеш, в кръг и в костюми на райета”. …

Поглеждам към полицая и виждам в очите му неудобство от унизителната роля, която му бяха възложили началниците. А може да ми се е сторило.

Но да се върна към дръжката на българското знаме. Какво трябва да се случи, за да изпълни тя най-сетне истинското си предназначение?

About vlado-trifonov

Владо Трифонов е български журналист и кинодокументалист. Завършил е Философския факултет на Карлов университет в Прага – „Театрални и филмови науки”. Специализирал е масмедии и сценарно писане. Театрален, филмов и телевизионен критик. Преводач - Summer Meditations by Vaclav Havel, etc. Автор на публицистични и есеистични текстове, репортажи, интервюта, пиеси и разкази, публикувани в българската и чуждестранна преса и специализирани издания. Сценарист, режисьор и продуцент на документални филми с международни участия и отличия: „Хабери до поискване”, „Приказка от камък и дърво, „Белият град”, „Черна стъпка-бяла длан”, „Мъртва зона” „Маестро Аличко”, „Раят с две лица”, "От билото на планината", "Протести-2013" ... Почитател на китарите Fender Stratocaster; на Блез Паскал, Херман Хесе, Йожен Йонеско, Милош Форман, Антъни Мингела..., както и на един от героите в книгата "Куци ангели", заради следното откровение: " Свобода на словото? Да, има. Свободно бършеш дупето на тъпия началник, после той си отива и ти бършеш дупето на следващия тъп началник, после той също си отива и като се обърнеш по някое време назад, гледаш, че от много бърсане на дупета, самият ти си заприличал на абсолютен задник". Носител на Отличителна награда (Recognition Award) за журналистика на Австрийската информационна агенция (APA) – Writing For Central and Eastern Europe. И на други награди, вкл. за фотография.
Публикувано на демокрация, истории, коментари. Запазване в отметки на връзката.

Вашият коментар

